Oferta dotyczy silników wyprodukowanych do 1990 roku
Ceny nie zawierają podatku VAT 23%
W przypadku gdy jest podejrzenie że silnik może być sprawny (kręci się) i klient nie chce abyśmy go od razu rozbierali i wykonywali szczegółową inspekcję oferujemy:
Inspekcję wstępną polegającą na weryfikacji stanu gładzi cylindrów kamerą endoskopową oraz weryfikację stanu panewek wału korbowego oraz panewek korbowodowych.
1.200 PLN
Próbę uruchomienia silnika:
Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach, weryfikacja stanu świec zapłonowych, regulacja przerwy świec lub ich wymiana (w przypadku konieczności wymiany świec do ceny usługi zostanie doliczony koszt nowych świec), wstępne ustawienie aparatu zapłonowego, wstępne ustawienie gaźników, pomiar ciśnienia oleju, wstępna ocena stanu silnika na podstawie wyników pomiarów parametrów jego pracy – 1.950 PLN
(w przypadku dostarczenia silnika kompletnego)
W przypadku gdy silnik jest w dobrej kondycji i nie wymaga remontu kapitalnego możemy zaoferować jego renowację wizualną.
Demontaż osprzętu silnika, pokryw, misy olejowej, czyszczenie mechaniczne kadłubu silnika z przykręconymi głowicami, szkiełkowanie zdemontowanych elementów silnika, przygotowanie do lakierowania oraz lakierowanie kadłubu silnika z przykręconymi głowicami oraz pozostałych elementów po szkiełkowaniu. Możemy zastosować np. chromowane pokrywy zaworowe, misę oleju czy obudowę filtra powietrza zamiast szkiełkować i lakierować stare. Na życzenie klienta możemy galwanizować lub pochromować każdy element stalowy (np. śruby, łapy osprzętu, koła pasowe) a elementy aluminiowe wypolerować wibracyjnie. Przy takim zakresie prac stosujemy wycenę indywidualną. W takim przypadku praktycznie nie potrzebujemy żadnych części do silnika, z wyjątkiem drobnych uszczelek.
W przypadku gdy silnik nie działa, działa źle lub klient chce abyśmy od razu go rozebrali i zrobili szczegółową inspekcję oferujemy:
Rozbiórka silnika:
R4 / R6 / V6 / V8 – 1.800 PLN
Wstępna ocena stanu, przygotowanie szczegółowego wykazu niezbędnych części wymaganych do przeprowadzenia remontu silnika* oraz przygotowanie szczegółowego wykazu prac i obróbek szlifierskich wymaganych do remontu silnika
BEZPŁATNIE
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie ponieważ z doświadczenia wiemy że każdy klient ma inne wymagania, w związku z tym podczas realizacji projektu przeprowadzamy wywiad z klientem aby szczegółowo określić jego wymagania.
Mamy zawsze co najmniej trzy drogi kapitalnego remontu silnika
-
Silnik o seryjnych parametrach i wyglądzie
-
Lekka modyfikacja (np. nie duże podniesienie mocy, modyfikacje wizualne)
-
Zbudowanie całkowicie nowego silnika z dowolnymi modyfikacjami i możliwością zwiększenia mocy nawet ponad 1.000 KM w przypadku większości silników.
Każdą opcję dodatkowo możemy rozszerzać dowolnie o np. chromowe elementy typu pokrywy zaworowe, misa olejowa, alternator, koła pasowe, gaźnik, łapki, inny osprzęt, tutaj tak naprawdę limitu nie ma wszystko zależy od upodobań klienta czy ten chce seryjnie wyglądający silnik polakierowany czy modyfikowany wizualnie chromowymi elementami, galwanizowanymi, polerowanymi itp.
Ponad to należy mieć na uwadze że w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta mamy możliwość zbudowania lub wyremontowania:
1. Zamkniętego Long blocka (tj. blok silnika z wnętrzem, przykręconymi głowicami kompletnymi, rozrządem oraz układem sterowania zaworów)
2. Silnika pod klucz (tj. kompletny silnik z całym osprzętem, czyli gotowy do odpalenia który na życzenie klienta możemy odpalić na statywie, wyregulować dotrzeć i wydać w wersji „PLUG AND PLAY”) gotowy do montażu i użytkowania.
Składanie silnika:
Przygotowanie silnika po obróbkach do montażu, pomiar pasowania panewek głównych, panewek korbowodowych, panewek wałka rozrządu do wałka, tłoków do cylindrów, luzów zamków pierścieni, szlif poszczególnych pierścieni w razie konieczności uzyskania prawidłowego luzu
R4 / V4 / H4 – 1.400 PLN
R6 / V6 / H4 – 1.500 PLN
R8 / V8 – 1.600 PLN
R12 / V12 – 1.800 PLN
Poskładanie short blocka (tylko dół silnika):
R4 / V4 / H4 – 2.100 PLN
R6 / V6 / H6 – 2.700 PLN
R8 / V8 – 3.200 PLN
R12 / V12 – 4.200 PLN
Poskładanie long blocka (cena zawiera już poskładanie short blocka):
R4 / V4 / H4– 4.200 PLN
R6 / V6 / H6 – 4.500 PLN
R8 / V8 – 4.800 PLN
R12 / V12 – 5.600 PLN
Poskładanie silnika pod klucz
wycena indywidualna w zależności od modelu silnika oraz ilości osprzętu
Wstępne ustawienie luzów zaworowych śrubowych lub wstępne ustawienie luzów lasek popychaczy przy śrubowo-regulacyjnym układzie kasatorów hydraulicznych:
R4 - 300 PLN
R6 - 400 PLN
V6 - 500 PLN
V8 - 600 PLN
V12 - 990 PLN
Wstępne ustawienie luzów lasek popychaczy przy regulacyjnym układzie bez śrubowym kasatorów hydraulicznych:
R4 - 800 PLN
R6 – 1.000 PLN
V6 - 1.400PLN
V8 – 1.600 PLN
V12 – 1.990 PLN
Uruchomienie silnika po remoncie na statywie, regulacja kompleksowa silnika, wstępne dotarcie silnika, korekta luzów zaworowych, ciągłe monitorowanie parametrów pracy silnika – 3.200 PLN
Do powyższego trzeba mieć na uwadze konieczność obróbek szlifierskich, ewentualnej estetyki oraz zakupu części.
Do każdego zlecenia przygotowujemy bezpłatnie listę potrzebnych części oraz kierujemy ją do wyceny przedstawiając następnie ofertę klientowi.
Importem części zajmujemy się kompleksowo
Klient ma możliwość dostarczenia części własnych z dowolnego źródła.
Obróbki szlifierskie
które z nich będą potrzebne jesteśmy w stanie ustalić dopiero po zweryfikowaniu silnika, ale oczywistym jest to że każda usługa ma cenę a my ich nie ukrywamy jak często robi to konkurencja wodząc za nos klientów informacjami „nie wiem ile to będzie kosztowało”
Nie prawdą to jest, wszyscy (mówimy tutaj o wykonawcach) wiedzą ile kosztują ich usługi, owszem bez oceny staniu silnika nie określimy które obróbki będą wymagane ale ceny znacznej większość najpopularniejszych usług prezentujemy poniżej:
W przypadku remontu generalnego silnika kompletnego o parametrach seryjnych lub delikatnie zmodyfikowanego ze starego silnika z reguły wykorzystujemy (jeśli uszkodzenia tego nie dyskwalifikują):
Blok który odpowiednio w razie potrzeby jest obrabiany (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Planowanie bloku:
R4 - 180 PLN
R6 - 195 PLN
V6 - 360 PLN
V8 - 450 PLN
V12 - 650 PLN
Regeneracja siedliska wału w bloku:
R4 - 390 PLN
R6 - 490 PLN
V6 - 590 PLN
V8 - 675 PLN
V12 - 860 PLN
Szlif bloku pod większe tłoki (wszystkie cylindry):
R4 - 270 PLN
R6 - 450 PLN
V6 - 1140 PLN
V8 - 1380 PLN
V12 - 2280 PLN
Wymiana tulei cylindrów w bloku (wszystkie tuleje):
R4 - 1080 PLN
R6 - 1620 PLN
V6 - 1620 PLN
V8 - 2160 PLN
V12 - 3240 PLN
Wymiana tulejek wałka w bloku:
R4 - 280 PLN
R6 - 320 PLN
V6 - 360 PLN
V8 - 390 PLN
V12 - 490 PLN
Honowanie cylindrów (wszystkich):
R4 - 120 PLN
R6 - 180 PLN
V6 - 240 PLN
V8 - 320 PLN
V12 - 480 PLN
Osadzenie mokrej tulei w bloku z ustawieniem wystawania 460 PLN / szt.
Przemontowanie sworznia tłoka na gorąco - 65 PLN / szt.
Udrażnianie kanałów wodnych bloku - 360 PLN
Udrażnianie kanałów olejowych - 360 PLN
Wymiana zaślepek mrozowych – 360 PLN
Zmodyfikowanie bloku do osadzenia współczesnego jednoczęściowego simmeringu wału tył w miejsce starego typu uszczelniacza – 1600 PLN
Wał korbowy który odpowiednio w razie potrzeby jest obrabiany (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Polerowanie wału korbowego:
R4 - 110 PLN
R6 - 165 PLN
V6 - 260 PLN
V8 - 300 PLN
V12 - 550 PLN
Szlif wału korbowego:
R4 - 380 PLN
R6 - 520 PLN
V6 - 600 PLN
V8 - 800 PLN
V12 - 1650 PLN
Korbowody które odpowiednio w razie potrzeby regenerujemy (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Regeneracja korbowodu w stopie - 68 PLN / szt.
Regeneracja korbowodu w główce - 68 PLN / szt.
Tłoki które odpowiednio w razie potrzeby obrabiamy jeśli nie wymagana jest ich wymiana na nowe (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Planowanie tłoka - 35 PLN / szt.
Rowkowanie tłoka - 45 PLN / rowek
Głowice które odpowiednio w razie potrzeby regenerujemy (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Planowanie głowicy:
3 cyl. - 70 PLN / szt.
4 cyl. - 75 PLN / szt.
6 cyl. - 100 PLN/szt.
Planowanie głowicy skośnej:
3 cyl. - 80 PLN / szt.
4 cyl. - 85 PLN / szt
6 cyl. - 120 PLN/szt.
Rozmontowanie zaworu – 6,80 PLN / szt.
Szlif zaworu - 10,80 PLN / szt.
Szlif gniazda - 15,00 PLN / szt.
Dotarcie zaworu - 6,40 PLN / szt.
Wymiana prowadnicy zaworu - 9,00 PLN / szt.
Wymiana gniazda zaworu - 35 PLN / szt.
Dorobienie gniazda zaworu - od 40 PLN / szt.
Dorobienie prowadnicy zaworu – od 40 PLN / szt.
Zmontowanie zaworu – 7,20 PLN / szt
Regulacja luzów zaworowych na szklankę - 18 PLN / 1 zawór
Zmodyfikowanie głowicy z starego typu uszczelniacza na współczesny – 92,50 PLN / 1 zawór
Osprzęt silnika który odpowiednio w razie potrzeby regenerujemy (podczas weryfikacji silnika oceniamy które prace są wymagane)
Regeneracja gaźnika – od 1.200 PLN / szt. ( + części)
Regeneracja aparatu zapłonowego – od 1.200 PLN / szt. ( + części)
Regeneracja alternatora / prądnicy – od 300 PLN (+ części)
Regeneracja rozrusznika – od 300 PLN (+części)
Regeneracja wtryskiwacza paliwa (diesel) – od 400 PLN
Regeneracja wtryskiwacza paliwa (benzyna) – od 120 PLN
Regeneracja pompy wtryskowej paliwa (diesel) – od 1.200 PLN
Regeneracja turbiny – od 950 PLN
Każdą z wyżej wymienionych części zamiast regenerować możemy zamówić fabrycznie nową, w zależności od preferencji klienta lub rachunku ekonomicznego jeśli tylko jest dostępna do zakupu na gdziekolwiek na świecie (importujemy części z każdego zakątka świata).
Dla przykładu zamiast szkiełkować i lakierować stare pokrywy zaworowe czy misę olejową możemy zamówić nowe np. chromowane, które do wielu silników są w porównywalnych cenach co regeneracja starych, podobnie zresztą jest z alternatorem, rozrusznikiem czy aparatem zapłonowym - do większości szczególnie amerykańskich silników te części nowe są wręcz tańsze niż ich regeneracja.
Lakierowanie, mycie, czyszczenie i estetyka:
Mycie ultradźwiękowe elementów silnika – 1.200 PLN wszystkie części wraz z blokiem i głowicami lub wycena indywidualna pojedynczych elementów.
Lakierowanie bloku silnika kompleksowo z przygotowaniem - 1050 PLN
Lakierowanie głowicy kompleksowo z przygotowaniem - 550 PLN / szt.
Lakierowanie dodatkowych elementów kompleksowo z przygotowaniem – od 150 PLN / szt.
Piaskowanie elementów silnika - wycena indywidualna w zależności od ilości elementów.
Szkiełkowanie elementów silnika - wycena indywidualna w zależności od ilości elementów.
Lakierowanie proszkowe - wycena indywidualna w zależności od ilości elementów.
Galwanizacja elementów - wycena indywidualna w zależności od ilości elementów. Galwanizacja śrub i drobnych elementów do przeciętnego silnika około 350 PLN
Powłoki lakiernicze termo trwałe - wycena indywidualna w zależności od ilości elementów.
Powłoki ceramiczne kolektorów wydechowych - od 350 PLN / szt.
Lakierowanie silnika w całości po poskładaniu – 2.000 PLN
Spawanie, planowanie, naprawy drobne:
Spawanie kolektora – od 100 PLN / szt.
Planowanie kolektora – od 120 PLN / szt.
Naprawa gwintów – od 40 PLN / szt.
Wykręcanie urwanych śrub – od 40 PLN / szt
W przypadku gdy klienta interesuje budowa silnika nie seryjnego
mamy jeszcze szerszy wachlarz możliwości ponieważ od lekkiej modyfikacji silnika poprzez np. samą zmianę wałka rozrządu możemy dojść do zbudowania całkowicie nowego wyścigowego silnika używając nowych wyścigowych komponentów np. takich jak
wał korbowy (stroker)
korbowody (kute)
tłoki (kute)
wyścigowe głowice (często aluminiowe, po portingu z większymi zaworami)
wyścigowy gaźnik lub konwersję na wtrysk paliwa,
wyścigowe kolektory zarówno dolotowy jak i wydechowe,
elektroniczny układ zapłonowy
kompresor
zestaw turbodoładowania
itp.
Uzyskujemy fabrycznie nowy wyczynowy silnik.
Ceny nie zawierają podatku VAT23%
Części wyceniamy po weryfikacji silnika oraz po wywiadzie z klientem wg indywidualnych preferencji klienta.
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie ponieważ z doświadczenia wiemy, że każdy klient ma inne wymagania.
USŁUGI DODATKOWE / OPCJONALNE / NIESTANDARDOWE:
Przygotowanie w wersji pisemnej dokumentu
Ekspertyza techniczna silnika:
-
Opis ogólny po specjalistycznej weryfikacji stopnia zużycia, a także uszkodzeń wszystkich elementów silnika na podstawie ich przeglądu i dokładnych pomiarów
-
Karta pomiarowa: Pomiar wałka / wałków rozrządu
-
Karta pomiarowa: Pomiar wału korbowego
-
Karta pomiarowa: Pomiar tulei cylindrów
-
Karta pomiarowa: Pomiar tłoków
-
Karta pomiarowa: Pomiar luzu zamka pierścieni w cylindrze
-
Karta pomiarowa: Pomiar / sprawdzenie korbowodów w stopach
-
Karta pomiarowa: Pomiar / sprawdzenie stóp głównych bloku
-
Opis ogólny po specjalistycznej weryfikacji gaźników
-
Opis ogólny po specjalistycznej weryfikacji aparatu zapłonowego
-
Dokumentacji fotograficzna
-
Szczegółowy wykaz niezbędnych części wymaganych do przeprowadzenia remontu silnika
-
Szczegółowy wykaz prac i obróbek szlifierskich wymaganych do remontu silnika
Cena: 2.400 PLN
Przygotowanie listy zamówieniowej do realizacji zamówienia na części samodzielnie przez klienta u dowolnego dostawcy.
Lista zamówieniowa zawiera: nazwę części, nazwę markę producenta, numer katalogowy części producenta.
Koszt przygotowania listy zamówieniowej: 150 PLN / pozycję
Usługi nie uwzględnione w cenniku wyceniane są indywidualnie.
Cennik usług niestandardowych: 280 PLN / RBH
Silniki prosimy dostarczać OSUSZONE z oleju oraz płynu chłodzącego.
Dostarczenie silnika nie osuszonego będzie się wiązało z naliczeniem opłaty dodatkowej w wysokości:
- 300 zł za obecność oleju
- 300 zł za obecność płynu chłodzącego
* szczegółowy wykaz części udostępniany klientowi bezpłatnie nie zawiera numerów części które zawiera przygotowana odpłatnie na zlecenie klienta lista zamówieniowa.